جراحی زیبایی صورت

7 عمل زیبایی صورت که بیشترین تعداد انجام را دارند برای شما شرح میدهیم. صورت یکی از مهم ترین اعضای بدن است و وجود هر گونه نقصی بر روی آن می تواند برای برخی از افراد آزار دهنده باشد. جراحی زیبایی صورت یکی از رایج ترین راهکارهایی است که نقایص احتمالی چشم , بینی , گونه و سایر اجزای صورت را رفع کرده و در افزایش اعتماد به نفس افراد بسیار تاثیرگذار است. تلاش برای زیبایی پوست هیچ محدودیت سنی و جنسیتی ندارد چراکه علاوه بر خانم ها که به زیبایی خود اهمیت زیادی می دهند , تمایل آقایان نیز برای انجام جراحی زیبایی صورت افزایش یافته است. علاوه بر جراحی زیبایی صورت جراحی زیبایی شکم , لیفت بازو و پروتز سینه نیز برای زیبایی اندام به کار می روند. انواع جراحی زیبایی صورت که می تواند در رسیدن به صورتی ایده آل به افراد کمک کند , شامل موارد زیر است:

 گونه گذاری

یکی از جراحی های زیبایی صورت گونه گذاری است که در تناسب و چاق شدن صورت تاثیر زیادی دارد. روش های مختلفی برای گونه گذاری وجود دارد که در ادامه به آن اشاره شده است:

گونه گذاری با تزریق چربی

در این روش برای حجیم کردن گونه از چربی خود بدن فرد استفاده می شود. بافت چربی برای تزریق از ناحیه ای از بدن توسط ساکشن تهیه می شود و به مدت یک سال قابل استفاده است و طی ۳ الی ۴ جلسه در سال در گونه تزریق می شود. تزریق چربی برای گونه گذاری عارضه ای نداشته و ماندگار و کم هزینه است.

گونه گذاری با تزریق ژل

این روش نسبت به روش تزریق چربی عوارض زیادی دارد چراکه تزریق ژل یک بافت خارجی است و می تواند باعث بروز عفونت یا افتادگی صورت شود. ژل هایی که برای تزریق در گونه استفاده می شوند حتما باید دارای مجوز بهداشت و درمان باشند. مدت ماندگاری تزریق ژل از ۸ ماه تا ۲ سال می باشد.

گونه گذاری با پروتز

پروتزی که برای گونه گذاری استفاده می شود از جنس سیلکون است که با برش هایی کوچک در داخل دهان یا زیر پلک قرار داده می شود. پروتز یک روش دایمی برای گونه گذاری است و توسط جراحان پلاستیک انجام می شود. مدت زمان انجام این عمل یک ساعت است و بهتر است که با بیهوشی انجام شود. دوره نقاهت گونه گذاری با پروتز یک ماه است.

گونه گذاری با جراحی

گونه گذاری با استفاده از جراحی برای افرادی کاربر دارد که استخوان گونه آنها در دو طرف شکسته شده و یا دارای فرورفتگی باشد. این عمل با بیهوشی عمومی انجام می شود و به دلیل عوارضی که بر ساختمان حدقه چشم دارد جراحان فک و صورت کمتر از این روش استفاده می کنند.

گونه گذاری

 لیفت پوست صورت

برای جوانی و شادابی پوست لیفت پوست بهترین گزینه است. در این جراحی زیبایی صورت , پوست اضافی آن برداشته می شود و روی عضلات و لایه های عمیق تر پوست کار می شود. لیفت پوست از ناحیه کناره های گوش انجام می شود. لیزر درمانی و بوتاکس گزینه های ساده تری نسبت به لیفت پوست صورت هستند.

جراحی بینی

یکی از رایج ترین عمل های زیبایی صورت جراحی زیبایی بینی است. این عمل به گونه ای انجام می شود که پزشک شکل بینی را متناسب با اجزا صورت تغییر می دهد. عمل بینی یا رینوپلاستی یکی از جراحی های زیبایی صورت است که در میان نوجوانان محبوبیت زیادی دارد ولی بهترین زمان انجام عمل بینی بعد از اتمام سن بلوغ است به دلیل اینکه ممکن است بعد از عمل دوباره سایز بینی بزرگ شود. عمل زیبایی بینی به دو روش باز و بسته انجام می شود و نقایصی مانند بزرگی و پهن بودن بینی , کج شدگی در اثر ضربه و قوز روی آن  توسط پزشک جراح اصلاح و برطرف می شود. در روش بسته عمل زیبایی بینی هیچ برشی در کنار پره ایجاد نمی شود ولی در روش باز دقت عمل بیشتر است و برای رفع انحراف بینی بیشترین کارایی را دارد. دوره نقاهت عمل زیبایی بینی یک الی سه هفته زمان می برد اما شکل نهایی بینی بعد از یک سال مشخص می شود.

جراحی زیبایی بینی

 

عوارض جراحی بینی

جراحی زیبایی چشم

جراحی زیبایی چشم باعث می شود که جوانی دوباره به صورت بازگردد و انواع مختلفی دارد:

جراحی زیبایی چشم

 جراحی زیبایی پلک

جراحی زیبایی پلک یا  بلفاروپلاستی چربی و پوست اضافی موجود در نواحی اطراف چشم را از بین می برد وبرای رفع  پف , برجستگی و یا افتادگی پلک بسیار کارآمد است.در این عمل پلک های بالایی و پایین چشم  به طور مجزا یا همزمان جراحی می شوند و امکان برطرف کردن خطوط اخم و بالا بردن ابرو در آن وجود دارد.

جراحی درشت کردن چشم

برای درشت کردن چشم ها دو عمل زیبایی انجام می شود:

  1. شکاف در گوشه داخلی یا اپیکانتوپلاستی  که بیشتر برای چشم های کشیده و آسیایی ( مغولی ) کاربرد دارد و همراه با آن باید عمل رفع پف بالای پلک نیز برای ایجاد توازن در چشم ها انجام شود. این عمل به صورت کاملا سرپایی و زمان آن ۳۰ دقیقه الی ۱ ساعت به طول می انجامد. بعد عمل پلک ها متورم و کبود می شود و زمان بهبودی آن دو هفته زمان می برد.
  2. شکاف در گوشه خارجی چشم یا کانتوپلاستی که برای خوش حالت کردن چشم ها انجام می شود و اصطلاحا عمل چشم گربه ای نامیده می شود. این عمل ریسک بالایی دارد و حتما باید تحت شرایط خاصی انجام شود.

 عوارض جراحی زیبایی چشم

جراحی زیبایی گوش

جراحی زیبایی گوش یا  آتوپلاستی در بزرگسالان و کودکان انجام می شود, به منظور تغییر اندازه و بهبود فرم لاله گوش مانند برجستگی و نامساوی بودن آن و کوچک کردن گوش هایی که بیش از اندازه بزرگ هستند. آتوپلاستی با اصلاح کردن غضروف های پشت گوش قابل انجام است. با این عمل برجستگی گوش ها برطرف شده و به سر نزدیک تر می شوند. جراحی زیبایی گوش توسط متخصص گوش و حلق بینی و جراح پلاستیک انجام می شود.

جراحی زیبایی گوش

 عوارض جراحی زیبایی گوش

زیبایی و زاویه دهی فک

زاویه دار کردن فک امروزه یکی از معیارهای زیبایی به حساب می آید. داشتن صورتی باریک و به فرم v مورد علاقه افراد بسیاری است. زیبایی فک باعث باریک به نظر رسیدن صورت می شود و در زیبایی صورت تاثیر زیادی دارد. عمل زاویه دار کردن فک به دو صورت انجام می شود:

گونه گذاری

زاویه دار کردن فک با استفاده از جراحی

 کوچک کردن فک پایینی

قسمت های برجسته استخوان علامت گذاری می شود و سپس با استفاده از مته مخصوص جراحی استخوان برش داده می شود و زوایای آن اصلاح می گردد.

کوچک کردن فک

در این روش فک های بزرگ و نامتقارن با برداشتن بافت اضافه اصلاح می شوند و هارمونی زیبایی به صورت داده می شود. این روش با هدف زاویه دارکردن صورت و ایجاد خطوطی زیبا در صورت انجام می شود.

کوچک کردن چانه

این عمل جراحی به منظور داشتن نیم رخی زیباتر انجام می شود. در این روش جراح در داخل دهان برشی ایجاد می کند و سپس با استفاده از ابزار مخصوص استخوان اضافه چانه را بر می دارد و محل نوک چانه را نسبت به قسمت های باقیمانده تغییر می دهد.

روش های غیر جراحی برای زاویه دار کردن فک

روش های غیر جراحی برای زاویه دار کردن فک تزریق ژل , بوتاکس و چربی است. این روش اثرات سریعتری بر بیمار دارد و فرد بعد از تزریق می تواند به راحتی به خانه بازگردد. اما اثرات تزریق موقتی بوده و فرد باید بعد از مدتی دوباره برای تزریق ژل اقدام کند. تزریق بوتاکس در ناحیه موردنظر باعث می شود کوچکتر به نظر برسد و تزریق ژل و چربی باعث برجسته شدن آن محل می شود.

تزریق ژل برای برجسته کردن چانه

قسمت هایی از چانه در زاویه سازی فک لازم است که برجسته شوند که این کار با استفاده از تزریق ژل امکان پذیر می شود.

تزریق بوتاکس برای زاویه دار کردن فک

با تزریق بوتاکس اندازه عضلات بزرگ فک کاهش می یابد. این روش بدون درد و بیهوشی بوده و روشی سریع برای داشتن چانه ای ظریف و زیبا است.

تزریق فیلر برای زاویه دار کردن فک

تزریق فیلر در ناحیه فک و قسمت پایینی صورت در زاویه دار کردن فک و زیبایی صورت تاثیر زیادی دارد. تزریق فیلر با استفاده از کرم بی حسی موضعی و در حد چند دقیقه انجام می شود.

تزریق چربی برای زاویه دار کردن فک

تزریق چربی به منظور متناسب شدن فک با سایر اجزای صورت انجام می شود. این روش به صورت سرپایی و با استفاده از آرام بخش داخل وریدی انجام می شود. بعد از تزریق چربی احتمال متورم شدن ناحیه موردنظر وجود دارد ولی بعد از چند هفته بهبود می یابد.

 رفع غبغب

غبغب یک لایه چربی است که در زیر چانه شکل می گیرد. دلایل وجود غبغب می تواند  به خاطر اضافه وزن,  شل شدن پوست و یا ویژگی ها ژنتیکی باشد. روش های مختلفی برای رفع غبغب وجود دارد از جمله:

رفع غبغب

رفع غبغب با لیپولیز تزریقی

در این روش ماده ای به زیر چانه تزریق می شود که سلول های چربی زیر چانه را تخریب می کند و دیگر امکان تجمع چربی در آن وجود ندارد.

رفع غبغب با لیپوساکشن لیزری

این روش نسبت به روش های جراحی زیبایی غبغب کم ضرر و ایمن تر است و لیزر باعث سفت شدن پوست می شود و از افتادگی آن جلوگیری می کند. در این روش چربی انباشته شده در ناحیه غبغب با استفاده از اشعه لیزر از بین می رود.

رفع غبغب با لیپوماتیک

در لیپوماتیک بافت سلول های چربی با ایجاد ارتعاش لوله های مخصوص تخریب شده و از ناحیه غبغب تخلیه می شود. لیپوماتیک عوارضی مانند سوختگی پوست ندارد.

رفع غبغب با مزوتراپی

در مزوتراپی با تزریق میکرو در ناحیه انباشت چربی سلول های چربی براساس واکنش های شیمیایی تخریب می شود. تزریق کاملا بی درد است و در صورت نیاز از کرم بی حس کننده استفاده می شود.

رفع غبغب با هایفو تراپی

یک روش موثر برای از بین بردن غبغب هایفو می باشد. که در هایفوتراپی علاوه بر از بین بردن چربی یک عمل لیفتینگ پوست ازطریق کلاژن سازی در پوست انجام می شود.

جراحی زیبایی رفع غبغب

جراحی غبغب یک روش جراحی زیبایی صورت است  که در این روش یک برش در زیر چانه جایی که قابل مشاهده نباشد ایجاد می شود سپس پوست آن بالا آورده می شود تا جایی که به چربی دسترسی داشته باشند و در نهایت چربی با لیپوساکشن و مستقیما برداشته می شود. در جراحی زیبایی غبغب عوارضی مانند بی حسی , تورم و کبودی وجود دارد.

بعد از عمل جراحی غبغب برای جلوگیری از جمع شدن مایع در زیر پوست لازم است که از گن بعد از جراحی برای بهبود سریعتر استفاده شود. در بین آن ها گن غبغب و جراحی صورت برای کاهش تورم و خونریزی بسیار مفید است.

گن صورت فاجات با اعمال فشار استاندارد از تجمع مایعات زیر پوست جلوگیری می کند که می تواند در کنترل خونریزی ، کاهش التهاب و درد بعد از جراحی موثر باشد.  

مراقبت های بعد از جراحی چانه

 

خرید گن جراحی صورت

فروشگاه اینترنتی تب گیر نماینده گن فاجات Fajate کلمبیا ارائه دهنده بهترین گن بعد از جراحی با بهترین کیفیت و تضمین اصالت کالا

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *