تنظیم برنامه رژیم غذایی و کاهش وزن برای طولانی مدت , کاری سخت و چالش برانگیز است همچنین ممکن است به دلیل مشغله زیاد زمانی برای ورزش کردن نداشته باشید , بنابراین آیا می توان بدون رژیم غذایی و و ورزش کردن وزن خود را کاهش دهیم و لاغر شویم؟

بدون ورزش و رژیم غذایی چگونه لاغر شویم؟

استفاده از انواع روش های لاغری برای داشتن اندامی متناسب و بدنی سالم لازم و ضروری هستند در این مقاله ۱۴ روش کاهش وزن بدون رژیم لاغری و ورزش ارائه شده است.

۱- مهارت های آشپزی خود را برای کاهش وزن افزایش دهید.

فهمیدن چگونگی طبخ غذا و داشتن مهارت های لازم آشپزی راهی قدرتمند برای کاهش وزن است بدون اینکه وعده های غذایی خود را کاهش دهید.

مهارت در آشپزی برای کاهش وزن

افرادی که اطلاعات کافی در مورد طبخ غذاهای مختلف دارند به احتمال زیاد بیشتر از مواد مغذی مانند میوه و سبزیجات استفاده می کنند که برای کاهش وزن و داشتن تناسب اندام فوق العاده هستند.

محققان دلیل چاق بودن و اضافه وزن را به مهارت های ضعیف در آشپزی پیوند می زنند. بنابراین افرادی که مهارت کافی در آشپزی ندارند بهتر است کلاس های آشپزی را امتحان کنند و یا به صورت آنلاین دستورات سالم طبخ مواد غذایی را بیاموزند.

۲- پروتئین بیشتری برای کاهش وزن مصرف کنید.

پروتئین ها بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم محسوب می شوند و برای افزایش متابولیسم بدن بسیار موثر است. مصرف پروتئین به فرد احساس سیری می دهد و باعث می شود در طولانی مدت احساس گرسنگی نکند.

مصرف پروتئین برای لاغری

یک مطالعه در زنان جوان نشان داد که خوردن ماست با پروتئین بالا به عنوان میان وعده بعد از ظهر باعث کاهش گرسنگی و دریافت کالری برای وعده های بعدی می شود.

راه های ساده برای افزایش مقدار پروتئین در رژیم غذایی می تواند شامل اضافه کردن یک قاشق غذاخوری دانه چیا به غلات صبحانه و یا استفاده از تخم مرغ در وعده های غذایی باشد.

۳- فیبر بیشتری مصرف کنید.

فیبر در میوه , سبزیجات , حبوبات و غلات کامل وجود دارد. فیبر با سایر غذاها تفاوت دارد زیرا بدن آن را در روده کوچک هضم نمی کند. در عوض ، غذا به روده بزرگ ، جایی که تخمیر اتفاق می افتد ، منتقل می شود که فواید زیادی دارد از جمله :

مصرف فیبر برای کاهش وزن

افراد می توانند با مصرف روزانه میوه , سبزیجات , برنج قهوه ای و غلات سبوس دار مانند جو دوسر فیبر بیشتری را به رژیم غدایی خود اضافه کنند. لازم بذکر است که فیبر موجود در پوست بعضی از سبزیجات بسیار مفید است اما توجه داشته باشید که قبل از استفاده آنها را بشویید که هنگام پخت غذا بی خطر باشند.

۴- تاثیر پروبیوتیک ها برای کاهش وزن

پروبیوتیک ها باکتری های مفیدی هستند که به هضم بهتر غذا کمک می کنند . تحقیقات اخیر عملکرد روده و مغز را پیوند داده و نشان می دهد که پروبیوتیک ها می توانند بر وزن ، توده چربی و خلق و خو تأثیر بگذارند.

انسان به عنوان میزبان این باکتریها عمل می کند و به آنها غذا می دهد . در حالی که این باکتری ها برای روده و سلامت عمومی فرد بسیار مفید هستند.

مزایایی پروبیوتیک ها برای بدن

خوردن غذاهای چرب و شیرین می تواند تعادل باکتری های روده را تغییر داده و باعث کاهش تعداد باکتری های خوب شود. تحقیقات نشان می دهد که پروبیوتیک ها از چاقی جلوگیری می کند و به کاهش وزن کمک می کند. افراد می توانند پروبیوتیک های بدون نسخه (OTC) را در داروخانه ها یا بصورت آنلاین خریداری کنند.

پروبیوتیک همچنین به طور طبیعی در انواع غذاهای تخمیر شده مشاهده می شود ، از جمله:

۵- برای کاهش وزن بیشتر بخوابید.

داشتن استراحت کافی در شب برای سلامتی عمومی بدن و لاغری ضروری است. کم خوابیدن باعث اختلال در هورمونهای مهم ، از جمله هورمون های درگیر در متابولیسم می شود. خوابیدن کمتر از ۶ ساعت در شب ، می تواند باعث چاقی و اضافه وزن شود.

تاثیر خوابیدن در لاغری

۶- کم کردن استرس

یوگا در کاهش وزن و استرس بسیار موثر است. افزایش استرس تعادل هورمون ها در بدن را دچار اختلال می کند. در هنگام استرس هورمونی به نام گلوکوکورتیکوئید ( glucocorticoids ) تولید می شود که اشتهای فرد را افزایش می دهد و باعث چاقی می شود.

یوگا برای کاهش استرس و لاغری

استرس می تواند خوردن عاطفی را برانگیزد. خوردن عاطفی زمانی است که فرد تمام غذاهای ناسالم را امتحان می کند که روحیه منفی آن بهبود یابد.

روش های کاهش استرس

برای کاهش استرس می توانید راه های زیر را امتحان کنید:

در کنار ورزش کردن استفاده از گن لاغری به فرد انگیزه می دهد که برای کاهش وزن تلاش زیادی کند. به دلیل اینکه با پوشیدن گن لاغری یا گن لاغری ساعت شنی به محض پوشیدن ۳ سایز کاهش سایز خواهید داشت.

کاهش وزن و لاغری اینجا مرکز خرید گن لاغری ساعت شنی اصل کلمبیا

تب گیر، نمایندگی فروش گن فاجات Fajate کلمبیا مرکز خرید انواع گن بعد از عمل جراحی زیبایی و لاغری با گارانتی اصالت کالا

پوشیدن گن لاغری باعث فشرده شدن معده می شود و باعث می شود غذای کمتری مصرف کنید. البته در هنگام خرید به اصل بودن گن توجه داشته باشید.

۸- غذا را در چند سهم کوچک سرو کنید .

این روش در بوفه ها برای سرو میان وعده ها به کار می رود. در یک مطالعه وعده غذایی را به سهم های کوچکتر تقسیم کردند برای بررسی اینکه آیا افراد با خوردن همان مقدار غذا در سهم های کوچکتر و جداگانه احساس سیری می کنند یا خیر؟ سپس دریافتند که با تقسیم وعده های غذایی به سه یا شش سهم جداگانه , افراد بیشتر احساس سیری می کنند. بنابراین به جای این که کل وعده غذایی را در یک بشقاب سرو کنید می توانید آن را در چند بشقاب جداگانه به وعده های کوچکتر تقسیم کنید. مانند رستوران های سلف سرویس که می توانید غذا را در چند بشقاب کوچک بریزید.

تاثیر اندازه سهم غذا در لاغری

۹- از بشقاب کوچکتر استفاده کنید.

وقتی که غذا در بشقاب سرو می شود ، افراد تمایل دارند تمام غذای موجود در بشقاب را بخورند. آنها می توانند با کاهش اندازه بشقاب و مقدار غذایی که در آن سرو می شود , کالری مصرفی خود را بدون انجام هیچ فعالیتی کاهش دهند.

۱۰- مصرف نوشیدنی شیرین را برای کاهش وزن قطع کنید.

تحقیقات در انگلستان نشان داده اند که استفاده منظم از نوشابه و نوشیدنی های شیرین شده مصنوعی با افزایش چربی بدن کودکان رابطه مستقیم دارد. بنابراین به جای مصرف نوشابه می توانید از مخلوط آب با خیار , نعناع تازه , زنجبیل , توتها استفاده کنید که کالری بسیار پایینی دارد. یا حتی می توانید به آب گازدار لیموترش اضافه کنید.

 

نوشیدنی های شیرین
نوشیدنی شیرین

مصرف دمنوش های گیاهی , چای سبز و یا چای سیاه برای سلامتی بسیار مفید هستند. آبمیوه ها قند زیادی دارند پس بهتر است میوه را به طور کامل بخورید به دلیل اینکه سرشار از فیبر است و برای سلامتی بسیار مفید است.

۱۱- میان وعده های سالم برای کاهش وزن مصرف کنید.

براساس تحقیقات سال ۲۰۱۶ تقریباً یک سوم از انرژی روزانه افراد در اثر تنقلات یا میان وعده ها تامین می شود. اندازه میان وعده ها در طول زمان افزایش پیدا کرده و بسیاری از افراد میان وعده زیادی بین غذاها مصرف می کنند.

میان وعده سالم برای کاهش وزن

استفاده از میان وعده های سالم و خانگی باعث می شود افراد بیشتر احساس سیری کنند و در نتیجه میزان کالری دریافتی از از موادغذایی کاهش می یابد.

میان وعده های سالم

۱۲- غذا را بیشتر بجوید.

جویدن فرآیند هضم غذا را آغاز می کند. برخی از تحقیقات نشان دادند که جویدن هر لقمه به طور کامل و طولانی کردن مدت زمان غذا باعث می شود غذای کمتری بخورید. جویدن کامل غذا به شما این فرصت را می دهد که هر آنچه را که میخورید به خوبی بچشید و علاوه براین صرف زمان کافی برای غذا خوردن به بدن این فرصت را می دهد که زمان سیر شدن را ثبت کند و در نتیجه کالری کمتری دریافت کنید.

۱۳- با تمرکز و بدون حواس پرتی غذا بخورید.

خوردن آگاهانه غذا روش عالی برای لاغری است. بنابراین خوردن غذا بدون حواس پرتی باعث می شود میل شما به غذا کاهش یابد و کنترل بهتری بر میزان غذای مصرفی داشته باشید. برای تمرکز در غذاخوردن باید از تماشای تلویزیون و کار با لپ تاپ هنگام صرف غذا خودداری کنید و بهتر است غذای خود را سر میز ناهارخوری میل کنید و طعم غذا را بچشید و از علایم سیری آگاه باشید.

۱۴- غذا را در کنار خانواده میل کنید.

خوردن وعده غذایی سالم در کنار خانواده در لاغری نقش زیادی دارد. غذا خوردن در خانه میزان قند و چربی مصرفی را کاهش می دهد. والدینی که متعادل آشپزی می کنند و وعده های غذایی مغذی برای کودکان آماده می کنند باعث عادات مثبت غذا خوردن در خانواده و کودکان می شوند.

نکات گفته شده می تواند شروعی برای تغییرات مثبت در سبک زندگی شما باشد. اضافه کردن تمرینات ورزشی در کنار این عادات می تواند تاثیر فوق العاده بر روند کاهش وزن شما داشته باشد.

غذاخوردن در کنار خانواده برای لاغری

نکاتی برای لاغری سریع

برای لاغری سریع و بدون ورزش و رژیم های سخت نکاتی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید که سریعتر به هدف خود یعنی تناسب اندام برسید . این نکان شامل:

source: ۱۴ ways to lose weight without diet or exercise

راه های زیادی برای کاهش وزن بدون رژیم گرفتن یا ورزش کردن وجود دارد. نکات فوق روشی عالی برای شروع ایجاد تغییرات مثبت در شیوه زندگی است. اضافه کردن ورزش به این عادت های سالم همچنین می تواند نتایج کاهش وزن فرد را بهبود بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *