آشنایی با پستان هایتان باعث می شود که شما سریعا متوجه تغییرات بشوید. همیشه پستان های خود را در دوره تخمک گذاری ارزیابی کنید. این اتفاق حدود دو هفته قبل از قاعدگی رخ می دهد. در ساعت و روزهای مشخص در هر ماه معاینه پستان را انجام دهید.

بهتر است عکسی از پستان های خود از ماه قبل داشته باشید (برای مقایسه). از آینه و فضایی با نور مناسب برای اینکار استفاده کنید. بررسی کنید که پستان هایتان مانند همیشه باشند.

جلوی آینه، دست به کمر، صاف بایستید. باید به کمرنگ شدن، قرمزی، برجستگی، جوش، تورم، تغییر محل، شکل یا ترشح خود به خود نیپل توجه داشته باشید. دستان خود را بالای سر برده و بخوبی بررسی کنید. دستان خود را به بدن چسبانده سپس به جلو خم شوید. به روی کمر بخوابید. با دست راست، پستان چپ و با دست چپ، پستان راست را برای وجود توده ها بررسی کنید. انگشتان را به هم چسبانده و حرکات چرخشی کوتاهی را انجام دهید؛ برای احساس کردن بافت های زیرین فشار را بیشتر کنید. مطمئن شوید که تمامی قسمت های پستانتان را معاینه کرده اید و این کار را از بالا به پایین و یا با حرکات افقی از چپ به راست بر روی پستان انجام دادید.

درمان لنف ادم و رهایی از ورم دست و پا بعد از سرطان

در حمام، ارزیابی پستان ممکن است آسان تر باشد زیرا بدن شما خیس است. حال دوباره به جستجوی توده ها بپردازید.

آیا متوجه وجود توده ای شدید؟

اغلب توده ها درون پستان خوش خیم هستند ولی جدی بگیرید؛ وقت ملاقاتی با پزشک تنظیم کنید و همیشه بیاد داشته باشید که خود ارزیابی پستان هیچوقت نباید جای برنامه های منظم ماموگرافی را بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *