همه چیز درباره درمان لنف ادم

لنف ادم، کلمه ترسناکی بنظر میاد، اینطور نیست؟ درمان لنف ادم چیست؟ ما به بررسی آن می پردازیم و بفهمیم اینکه اگر لنف ادم دارید یعنی چه؟

در ابتدا، احتیاج است که درباره یکی از مهمترین ماشین ها که تا بحال ساخته شده است صحبت کنیم.

به بدن انسان خوش آمدید. یکی از چشمگیر ترین شاهکارهای خلقت که تا بحال با آن مواجه شدید. بدن های ما، قدرتمند، انعطاف پذیر، زمخت و خوشبختانه پر از مواردی که از ما محافظت می کند و باعث می شود که همه چیز بخوبی پیش برود. در هر روز، سیستم گردش خون مواد موردنیاز را به تمامی سلول ها و بافت ها درون بدن می رساند. و مواد مغذی، آب و اکسیژن را برای آنها فراهم می کند. همه چیز خوب است بجز یک مشکل کوچک. بافت های بدن ما گنجایش مقدار متناسبی مایع مغذی دارند و مقدار زیادی از آن می تواند مشکل ساز باشد. خوشبختانه کمک در دسترس است.

به سراغ سیستم لنفاوی می رویم. بدن سیستمی همانند سیستم تخلیه دارد. سیستم لنفاوی، شبکه ای از وریدها درون بدن است که مانند خون مایع اضافی را از بافت ها خارج کرده و به گردش خون و قلب باز می گرداند تا بازیابی شود و دوباره مورد استفاده قرار گیرد.

جالبه نه؟! ما هم همینطور فکر می کنیم.

ولی اگر سیستم لنفاوی به درستی کار نکند چه خواهد شد؟

درمان سریع ورم پا و کنترل و درمان لنف ادم با محصولات فشاری تووآن

تب گیر نمایندگی فروش محصولات فشاری تووآن  ارائه دهنده جوراب ورم پا لنف ادم , آستین ورم دست و انواع بانداژهای لنف ادم با بهترین کیفیت و تضمین اصالت کالا

لنف ادم چیست؟

اختلالاتی از زمان تولد رخ می دهد که تکامل را تحت تاثیر قرار می دهد. حتی در بزرگسالی نیز می تواند بوجود بیاید که در اثر برداشتن گره های لنفاوی بدلیل جراحی، صدمه و یا عفونت می باشد. هر کدام از این موارد می توانند به ورید های لنفاوی آسیب برسانند. وقتی که این اتفاق رخ دهد، سیستم لنفاوی نمی تواند بطور کامل مایع اضافی را تخلیه کند و باعث تجمع مایع در بافت بدن می شود و درنهایت اندام دچار تورم می شود. به این وضعیت، لنف ادم گویند.

تخمین زده شده که این وضعیت حدودا بیش از صد هزار نفر را در بریتانیا تحت تاثیر قرار داده است. در حالیکه این وضعیت زیاد دردناک نخواهد بود ولی  تورم حاصل از لنف ادم می تواند کاملا ناراحت کننده باشد و تحرک فرد مبتلا و اعتماد به نفس او را تحت تاثیر قرار می دهد. این تورم در هر قسمت از بدن می تواند رخ دهد ولی معمولا در دست و یا پای اشخاص رخ میدهد و می تواند اثراتی همچون عفونت های پوستی، احساس سنگینی و چین افتادن در پوست داشته باشد. لنف ادم بعد از سرطان یکی از عوارض سرطان است که ممکن است با برداشتن غدد لنفاوی به وجود آید.

درمان و کنترل لنف ادم

در حال حاضرروشی برای درمان لنف ادم یافت نشده است ولی خبر خوب آنست که درمانی برای کاهش تورم و ناراحتی موجود است. این درمان شامل مواردی که گفته خواهد شد می شود.

حتما بخوانید : جدیدترین درمان لنف ادم

۱- پوشیدن آستین طبی و دستکش طبی برای کاهش ورم دست

پوشیدن گن های فشاری ، آستین طبی لنف ادم ، دستکش طبی لنف ادم بر روی بافت بدن فشار وارد میکند و از تجمع مایع جلوگیری میکند. برای کاهش تورم اندام فوقانی و دست بسیار موثر است.

۲- پوشیدن جوراب طبی برای کاهش ورم پا

پوشیدن جوراب لنف ادم  برای کاهش ورم پا و تسکین دردهای آن بسیار موثر است و از تجمع مایع در بین بافت ها جلوگیری می کند.

۳- استفاده از بانداژ لنف ادم برای کاهش ورم دست و پا

استفاده بانداژ لنف ادم  با فشار آوردن بر روی بافت بدن  از تجمع مایع جلوگیری میکند و در کاهش ورم دست و پا بسیار موثر است.

۴- تخلیه لنفاوی

برای کاهش ورم ناشی از لنف ادم از تخلیه لنفاوی استفاده می شود که یک تکنیک مالش پوست شبیه به ماساژ است.

حتما بخوانید : لنف ادم بعد از سرطان

۵- ورزش

برای کاهش ورم دست و پا ورزش های متفاوتی وجود دارد که یک نمونه از آن آب درمانی است. ورزش باعث تخلیه طبیعی مایع می شود.

۶- مراقبت های پوستی

در هنگام بیماری لنف ادم مراقبت های پوستی اهمیت زیادی دارد چراکه با مرطوب شدن پوست از عفونت های پوستی جلوگیری می شود.

۷- مشورت با یک متخصص لنف ادم

با یک درمانگر ماهر برای درمان لنف ادم در شهر خود در ارتباط باشید تا بهترین گزینه درمانی را به شما معرفی کند تا بتوانید زندگی کامل مستقل و فعال را ادامه دهید.

تورم های روی بدن لزوما لنف ادم نیستند ولی پیشگیری بهتر از درمان است. تشخیص های زودهنگام همیشه مفید هستند پس اگر از علائم موجود نگران هستید با پزشک خانواده خود مشورت کنید.

نکته مهمی که باید بخاطر داشته باشید اینست که لنف ادم به معنای پایان زندگی نیست.

درصورتیکه به معنای تغییر شیوه زندگی است.

با توصیه و حمایت های حرفه ای، افراد مبتلا به لنف ادم می توانند عادی، سالم و مستقل زندگی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *