همچنین در دوران بادراری و شیردهی به دلیل کشیده شدن پوست سینه , ایجاد ترک های های پوستی و کاهش حجم بافت سینه , شکل ظاهری پستان تغییر می کند که در افرادی با سایز بزرگتر این تغییرات محسوس تر هستند. در جراحی ماستوپکسی علاوه بر گردتر شدن سینه و افزایش حجم آن , نوک سینه بالاتر می رود , هاله تیره رنگ ( آرئول ) سینه کاهش می یابد و در صورت وجود عدم تقارن , اندازه سینه ها اصلاح می شود. عمل ماستوپکسی یا لیفت سینه یکی از متداول ترین عمل های جراحی زیبایی سینه است که بسیاری از خانم ها به جای کوچک کردن سینه به دنبال لیفت و خوش فرم کردن آن هستند. علاوه بر این روش های لیفت سینه بدون جراحی برای بالا کشیدن سینه وجود دارد از جمله لیفت سینه با نخ و با لیزر که در ادامه به آن پرداخته می شود.

لیفت سینه

چه افرادی کاندیدای مناسبی برای انجام عمل لیفت سینه هستند؟

  • در افرادی که وزن بافت سینه باعث کشیدگی پوست می شود و سینه مسطح به نظر می رسد. در این موارد با عمل ماستوپکسی افتادگی سینه برطرف شده و نوک سینه به سمت بالا آورده می شود.
  • افرادی که دارای سینه های دراز و موز شکل هستند و خواهان سینه های گرد و خوش فرم می باشند.
  • در خانم هایی که اندازه سینه آنها متقارن نیست .
  • افرادی که نوک سینه آنها در پایین ترین موقعیت پستان قرار دارد.
  • کاندیدای مناسب برای عمل ماستوپکسی باید سلامت عمومی داشته باشند که همیشه قبل از عمل توسط پزشک جراح بررسی می شود.
  • فرد باید دارای وزن پایدار باشند
  • انتظارات شخص باید از عمل ماستوپکسی واقع بینانه باشد .
  • داشتن پوست سالم و نرمال در نگه داشتن سینه در موقعیت جدید تاثیر زیادی دارد.

انواع عمل ماستوپکسی یا لیفت سینه

براساس اندازه سینه و میزان افتادگی آن نوع لیفت سینه متفاوت است بنابراین برای همه افراد از لیفت یکسانی استفاده نمی شود. انواع لیفت سینه عبارتند از :

انواع برش جراحی در ماستوپکسی

لیفت سینه لنگری

در این روش بیشترین برش جراحی وجود دارد و برای خانم هایی کاربرد دارد که دارای افتادگی سینه زیادی هستند و موقعیت نوک سینه در پایین ترین حد ممکن است. در لیفتینگ لنگری سه برش روی سینه ایجاد می شود:

  • برش اول : دور هاله در محدوده نوک سینه برش ایجاد می شود.
  • برش دوم : یک برش عمودی از هاله سینه به سمت چین زیر سینه ایجاد می شود.
  • برش سوم : برشی افقی به موازات چین طبیعی زیر سینه ایجاد می شود.

بالا کشیدن سینه به روش برش لنگری یکی از روش های قدیمی جراحی زیبایی سینه است که علاوه بر رفع افتادگی سینه در کوچک کردن آن با برداشتن بافت اضافه سینه یا ماموپلاستی بسیار موثر است. این عمل نتایج خوبی دارد ولی احتمال ماندن جای زخم روی سینه وجود دارد.

لیفت سینه هلالی

این روش برای افرادی به کار می رود که سینه هایی با سایز کوچک داشته باشند و افتادگی سینه در آنها کم باشد . در این روش در نیمه بالایی هلال تیره سینه یک برش کوچک ایجاد می شود و جای زخم بسیار اندکی ایجاد می کند . در لیفت سینه با برش هلالی مسطح بودن سینه ها برطرف می شود و سینه ها برجسته تر می شوند.

لیفت سینه گرد یا دوناتی

لیفت سینه دوناتی برای خانم هایی به کار می رود که افتادگی سینه متوسطی دارند. در این روش یک برش دایره مانند در اطراف هاله تیره رنگ پستان یا آرئول ایجاد می شود و امکان بزرگ کردن سینه با استفاده از پروتز سینه و کاهش آرئول نیز وجود دارد.

لیفت سینه با ایجاد برش افقی

این روش برای افرادی به کار می رود که افتادگی زیادی داشته باشند و با ایجاد برش های افقی بر روی سینه انجام می شود. در این روش امکان بالابردن نوک سینه وجود دارد و جای زخم بسیار کمی بر روی سینه باقی می ماند.

نکات قبل از عمل ماستوپکسی

قبل از عمل زیبایی سینه یا مستوپکسی نکاتی وجود دارد که باید به آن توجه کنید که در طی عمل برای شما مشکل جدی به وجود نیاید.

  • انجام آزمایش های تجویز شده توسط پزشک جراح و ارزیابی کامل آنها توسط پزشک
  • انجام ماموگرافی قبل از عمل مستوپکسی برای ارزیابی تغییرات ایجاد شده در بافت سینه بعد از عمل جراحی
  • قطع مصرف داروهایی مثل آسپرین که خاصیت ضد التهابی دارد و ممکن است باعث افزایش خونریزی شود
  • باید سابقه پزشکی و داروهایی که مصرف می کنید را به طور کامل به پزشک جراح شرح دهید.
  • قبل از عمل باید سیگار را ترک کنید به دلیل اینکه روند بهبود زخم ها را به تعویق می اندازد
  • عمل ماستوپکسی باید بعد از دوران بارداری و شیردهی انجام شود. اگر قصد دارید باردار شوید باید عمل لیفت سینه را به تعویق بیندازید به دلیل اینکه امکان کشیدگی پوست سینه و افتادگی آن وجود دارد.

مراحل انجام جراحی لیفت سینه

جراحی لیفت سینه مراحل مختلفی دارد مانند جلسه مشاوره , شروع جراحی , بیهوشی و غیره که در ادامه به طور کامل بررسی می شود.

مرحله اول : مشاوره با پزشک جراح

در این مرحله کلیه عوارض عمل جراحی ماستوپکسی به طور کامل توسط پزشک جراح شرح داده می شود. در این جلسه خانم ها به طور کامل معاینه می شوند و از آنها خواسته می شود ماموگرافی انجام دهند اگر سنی بالای ۴۰ سال دارند. همچنین انتظارات فرد از عمل لیفت سینه بررسی می شود و اگر میزان افتادگی زیاد نباشد روش های دیگری غیر از جراحی پیشنهاد می شود.

مشاوره با پزشک برای ماستوپکسی

مرحله دوم : علامت گذاری جای برش بر روی سینه

در این مرحله قبل از دراز کشیدن فرد برای جراحی جای برش متناسب با نوع لیفتینگ مانند لیفت سینه لنگری , گرد یا هلالی علامت گذاری می شود که در نتیجه بعد از عمل تاثیر زیادی دارد.

قبل از عمل ماستوپکسی

مرحله سوم : بیهوشی

در این مرحله از بیهوشی عمومی برای بیمار استفاده می شود .

مرحله چهارم : شروع جراحی ماستوپکسی

برای لیفت سینه باتوجه به سایز و افتادگی آن روش مناسب لیفتتینگ توسط جراح انتخاب می شود. سپس برای فرم دهی سینه ها ابتدا بافت سینه به سمت بالا کشیده می شود و سپس نوک سینه به همراه آرئول به موقعیتی بالاتر از مکان قبلی منتقل می شوند. اگر هاله دور سینه بزرگ باشد با بریدن اطراف آن کوچکتر می شود و پوست های اضافه سینه برش داده می شوند و در مرحله آخر جاهای برش , بخیه و سپس پانسمان می شوند. در این مستوپکسی تنها سینه ها به سمت بالا کشیده می شوند و تغییری در سایز آنها ایجاد نمی شود ولی افرادی که از کوچک بودن سایز سینه خود ناراضی هستند , در این موارد از پروتز سینه برای حجیم کردن پستان آنها استفاده می شود. عمل زیبایی سینه ماستوپکسی یک ساعت و نیم تا سه ساعت به طول می انجامد.

مراقبت های بعد از عمل جراحی زیبایی سینه

  • بعد از عمل ماستوپکسی باید از سوتین طبی استفاده شود. به دلیل اینکه برای بهبود سریعتر بیمار و کاهش ورم بعد از عمل بسیار موثر است.
  • استراحت در منزل و انجام فعالیت هایی مانند مطالعه کردن یا تلویزیون تماشا کردن
  • بیمار می تواند بعد از ۴ الی ۷ روز به فعالیت های روزمره خود ادامه دهند.
  • بعد از عمل باید به مدت چند هفته تا بهبودی کامل به پشت بخوابید
  • انجام فعالیت های سنگین ۴ تا ۶ هفته بعد از عمل جراحی پذیر است.
  • در هفته اول ممکن است سینه کمی متورم و کبود باشد که با گذشت چند روز همگی برطرف می شوند.
  • بعد از یک هفته به پزشک خود مراجعه کنید که بخیه ها کشیده شوند و معاینه شوید.
  • اگر قصد بارداری دارید باید به مدت شش ماه آن را به تعویق بیندازید.

سوتین طبی فاجات

بهبودی سریعتر بعد از عمل لیفت سینه با خرید سوتین طبی بعد از جراحی


تب گیر، نمایندگی فروش گن فاجات Fajate کلمبیا مرکز خرید انواع گن بعد از عمل جراحی زیبایی و لاغری با گارانتی اصالت کالا

عوارض عمل ماستوپکسی

عوارض ناشی از عمل جراحی زیبایی سینه ماستوپکسی شامل :

هزینه جراحی لیفت سینه

هزینه جراحی لیفت سینه بسته به نوع جراحی , پزشک جراح و کلیه آزمایشات ممکن است متفاوت باشد. هزینه جراحی لیفت سینه شامل آزمایشات پزشکی , نسخه های تجویز شده توسط پزشک , هزینه بیهوشی و لباس های جراحی , هزینه های بیمارستان و از همه مهم تر هزینه است که برای حق الزحمه جراح پرداخت می شود.

لیفت سینه با لیزر

لیفت سینه با لیزر یکی از روش های بدون جراحی برای بالاکشیدن و لیفت سینه است. در لیفت سینه با لیزر هیچ عوارض جانبی مانند خونریزی , عفونت و جای زخم نیست اما لیزر نمی تواند یک روش جایگزین برای روش جراحی لیفت سینه باشد بلکه فقط می تواند باعث بهبود نتایج جراحی شود. در این روش تاثیری که لیزر برای بالاکشیدن سینه دارد مانند پوشیدن یک سوتین است و در واقع لیزر به صورت ترکیبی با جراحی به کار می رود که جراح از لیزر برای بالاکشیدن بافت سینه استفاده می کند. انرژی لیزر با تحریک بافت های بدن باعث کلاژن سازی در بافت های سینه می شود و از افتادگی آن ها جلوگیری می کند. در لیفت سینه با لیزر بیمار ممکن است کمی احساس ناراحتی کند و یا کمی قرمزی در پوست آن ایجاد می شود که سریعا برطرف می شود و لیزر یک روش غیر تهاجمی است که بعد از جلسه درمانی بیمار به فعالیت های روزانه خود ادامه می دهد.

لیفت سینه با نخ

در لیفت سینه با نخ یک روش خفیف جراحی لیفت سینه است که به جوانسازی و رفع افتادگی پوست سینه کمک می کند. لیفت سینه با نخ تنها با چند برش کوچک در بافت نرم سینه انجام می شود و در واقع یک روش غیر تهاجمی است که عوارض و خطرات کمی دارد. برای انجام لیفت سینه با نخ مراحل زیر توسط پزشک انجام می شود.

لیفت سینه با نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *