جوراب واریس

یکی از روش های درمانی مقرون به صرفه و موثر برای درمان واریس پوشیدن جوراب های واریس است. پوشیدن این جوراب باعث می شود جریان خون در پاها بهبود یابد به گونه ای که رگ هایی که نزدیک پا هستند را فشرده می کند و باعث می شود که خون  به سمت قلب جریان یابد. بنابراین استفاده از جوراب فشاری در تسکین درد و کاهش ورم پا بسیار موثر است. جوراب یک روش غیر تهاجمی برای درمان واریس است و برای نتیجه بهتر لازم است جوراب فشاری در زمان مناسب و طبق شرایط شما انتخاب شود. رگ های واریسی به رنگ آبی و بنفش تیره هستند که به صورت برجسته و بیرون زده در نواحی مختلف پا قابل مشاهده هستند. بنابراین واریس به دلیل جمع شدن خون در سیاهرگ ها اتفاق می افتد و با ایستادن طولانی روی پا تشدید می شود.

نحوه پوشیدن جوراب واریس

در ویدیو زیر نحوه پوشیدن جوراب فشاری را می توانید مشاهده کنید :

جوراب فشاری به عنوان راهکاری برای محافظت از سلامتی شما شناخته می شود. این جوراب کمک می کند که احساس راحتی بیشتری داشته باشید و حتی از دردهای مفاصل جلوگیری می کند.  فواید پوشیدن این جوراب شامل:

جوراب واریس را چند ساعت بپوشیم

درمان واریس

پوشیدن جوراب فشاری  به درمان رگ‌های واریسی و کاهش درد آن کمک زیادی می کند به دلیل اینکه جریان خون را در حالت بهینه قرار می دهد. پوشیدن این جوراب طبق شرایطی که شما دارید و در مدت زمان مناسب در درمان واریس بهترین گزینه است.

حتما بخوانید : راه های درمان واریس

کاهش تورم با پوشیدن جوراب واریس

طبق مطالعات انجام شده پوشیدن جوراب فشاری برای کاهش تورم در دوران بارداری بسیار موثر است. بنابراین افرادی که در ناحیه پا دارای تورم هستند پوشیدن این جوراب در کاهش ورم بسیار موثر است

جلوگیری از لخته شدن خون

از آنجایی که جوراب فشاری جریان خون را در بدن بهبود می دهد طبق تحقیقات ثابت شده که پوشیدن این جوراب می تواند از لخته شدن خون جلوگیری کند. پوشیدن این جوراب راحتی زیادی را به همراه دارد حتی ورزشکاران با پوشیدن این جوراب می توانند از مشکلات جدی در هنگام تمرین جلوگیری کنند.

جلوگیری از خستگی پا

پوشیدن جوراب فشاری از خستگی پا در افرادی که مدت زیادی روی پای خود هستند, بسیار موثر است. این  جوراب دارای ۵ کلاس فشرده‌ سازی است و با بالا رفتن عدد سطح فشرده‌سازی جوراب بالاتر می رود. برای مثال، جوراب‌های دارای کلاس فشاری  پایین برای افراد سالم مانند خانم های باردار  و برای افرادی که مدت زمان زیادی روی پا می ایستند مناسب است.جوراب های ضد خستگی  یکی از محصولاتی است که در این زمینه موثر است.

علاوه بر فوایدی که پوشیدن این جوراب دارد می تواند برای بهبودی سریع بعد از عمل واریس بسیار موثر باشد و حتی برای ورزشکاران در حین تمرینات ورزشی به دلیل اینکه جریان خون را بهبود می دهد, اکسیژن کافی به عضلات می رسد و در تسکین دردهای عضلات بسیار موثر است.

جوراب واریس را چند ساعت بپوشیم؟

بهترین زمان پوشیدن این جوراب صبح‌ها قبل از پایین آمدن از تخت یا قبل از روی زمین گذاشتن پا است . در بدن در حالت افقی دریچه سیاهرگ ها عملکرد بهتری نسبت به حالت نشسته و ایستاده دارد به دلیل اینکه در حالت عمودی یا ایستاده نیروی جاذبه جریان خون را دچار اختلال می کند. بنابراین پوشیدن جوراب فشاری باعث می شود دریچه ها سیاهرگ در موقعیت مناسبی قرار گیرد و باعث می شود که خون در پاها به خوبی جریان پیدا کند. لازم بذکر است که جوراب های فشاری باید صبح بعد از بیرون آمدن از رختخواب پوشیده شود و شب قبل از رفتن به رختخواب در آورده شود و پوشیدن این جوراب در خواب امکان دارد جریان خون را دچار اختلال کند.

مدت زمان معینی برای پوشیدن جوراب فشاری در روز مشخص نشده است و بسته به نوع شدت بیماری در افراد می تواند متفاوت باشد و زمان پوشیدن آن باید توسط پزشک متخصص مشخص شود. معمولا حداکثر زمانی که می توان این جوراب را پوشید تقریبا ۱۶ ساعت است که در هر صورت باید توسط پزشک مشخص شود.

جوراب واریس در بارداری

در دوران بارداری استفاده از جوراب فشاری در کاهش تورم پاها و به خصوص مچ پا بسیار موثر است. در این دوران بدن تغییرات زیادی می کند و به دلیل افزایش میزان خون خصوصا در ماه های اول بارداری باعث می شود سیاهرگ ها منبسط یا به عبارتی گشادتر شوند و این به معنای این است که خون به سختی به سمت قلب باز می گردد بنابراین استفاده از جوراب فشاری علاوه بر کاهش تورم پا می تواند جریان خون را نیز بهینه کند و از درد و گرفتگی عضلات و از همه مهمتر از واریس و پیشروی آن جلوگیری کند. انتخاب اندازه مناسب جوراب واریس اهمیت زیادی دارد چرا که اندازه نامناسب مشکل فرد را چند برابر می کند.

جوراب واریس در بارداری

انواع جوراب فشاری

انواع  جوراب واریس شامل:

این جوراب نیمه ی ران تا انگشتان پا را در برمی گیرد و از ورم پا جلوگیری می کند. برای رهایی از درد و راحتی جوراب واریس تونوس الاست بهترین گزینه است.

در صورت بروز درد در ناحیه کمر تا انگشتان پا پوشیدن جوراب شلواری برای تسکین درد و کاهش تورم بهترین گزینه است.

این جوراب برای کاهش تورم و درد در ناحیه مچ پا و عضله پشت ساق پا می شود.

برای خرید اینترنتی جوراب فشاری شما میتوانید به فروشگاه اینترنتی تبگیر  نماینده فروش گن فاجات Fajate کلمبیا  مراجعه کنید. و برای انتخاب سایز مناسب می توانید با اندازه گیری دقیق از جدول سایز بندی استفاده کنید.

راهنمای خرید جوراب واریس

به هنگام خرید جوراب نکاتی وجود دارد که باید به آن توجه کنید:

نحوه پوشیدن جوراب واریس

شرکت سازنده

همانطور که می دانید جوراب های فشاری با بهبود جریان خون در پاها و فرستادن آن به سمت قلب تورم و درد را کاهش می دهد. انتخاب جوراب مناسب  اهمیت زیادی دارد چرا که در صورت انتخاب نادرست ممکن است بیماری شما تشدید شود. جوراب های فشاری توسط کمپانی های متفاوت عرضه و تولید می شوند اما تعداد محدودی از آنها طبق استاندارد و بالاترین کیفیت تولید شده اند. کمپانی های معتبر در تولید جوراب فشاری شامل:

فروشگاه اینترنتی تب گیر نماینده فروش بهترین  مارک جوراب فشاری واریس و جوراب شلواری واریس از شرکت  تونوس الاست  در تمام سایزها و کلاس های فشاری مختلف با گارانتی معتبر و تضمین اصالت کالا به قیمت تجاری می باشد.

میزان فشار

انتخاب جوراب فشاری با درجه فشار مناسب باید طبق نظر پزشک انجام شود و انتخاب نامناسب عوارض زیادی در پی خواهد داشت. کلاس فشاری جوراب های واریس شامل موارد زیر است:

میزان ارتفاع

برای راحتی و انتخاب ارتفاع متناسب با قد جوراب فشاری معمولا در دو ارتفاع طراحی می شوند که به شرح زیر است:

نکات استفاده از جوراب واریس

قیمت جوراب واریس

جوراب های فشاری براساس برند و یا کلاس فشاری قیمت های متفاوتی دارند. برای خرید  و دیدن مشخصات جوراب های واریس شما می توانید به فروشگاه اینترنتی تب گیر مراجعه کنید که ارایه دهنده انواع جوراب فشاری مطابق با نیاز شما خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *