کوچک کردن سینهکوچک کردن سینه

کوچک کردن سینه با جراحی

برای کوچک کردن سینه روش های جراحی مختلفی مثل لیپوساکشن , لیپوماتیک , عمل ماموپلاستی در خانم ها و ژنیکوماستی در آقایان وجود دارد.

عمل کوچک کردن سینه با لیپوساکشن

در کوچک کردن سینه با استفاده از روش لیپوساکشن سوراخ های ریزی بر روی سینه ایجاد می شود و از طریق لوله کوچکی به نام کانولا چربی های انباشته شده در پستان به آرامی خارج می شود و آسیبی به غده های سینه وارد نمی شود. با این عمل حجم سینه کمتر می شود ولی افتادگی سینه اصلاح نمی شود. این روش برای افرادی مناسب است که چربی انباشته شده زیادی در سینه داسته باشند.مزایای کوچک کردن سینه با روش لیپوساکشن به شرح زیر است :

  • بعد از عمل لیپوساکشن مشکلی برای فرآیند شیردهی ایجاد نمی شود به دلیل اینکه آسیبی به غده های سینه وارد نمی شود.
  • جای زخم زیادی بر روی پستان ایجاد نمی شود و شکل و اندازه سینه بهبود می یابد.
  • تحت بی حسی موضعی انجام می شود
  • دوره بهبود کوتاه و سریعی دارد.

کوچک کردن سینه با لیپوماتیک

در این روش با ایجاد برش های کوچک بر روی سینه و با استفاده از کانولای ۳۶۰ درجه چربی های انباشته شده در پستان ذوب و خارج می شود. این عمل تحت بیهوشی موضعی انجام می شود و مدت انجام عمل کوچک کردن سینه یک الی دو ساعت به طول می انجامد. مزایای لیپوماتیک سینه عبارتند از :

  • دوره بهبودی سریعی دارد
  • با کمترین میزان تهاجم حجم سینه ها را کاهش می دهد.
  • تحت بی حسی موضعی انجام می شود.
  • جای زخم و اسکار بر روی پستان باقی نمی ماند.

ماموپلاستی کاهنده

با ماموپلاستی کاهنده درزنان علاوه بر اینکه قسمتی از بافت سینه برداشته می شود بلکه افتادگی سینه با برش پوست های اضافه رفع می شود. در ماموپلاستی بسته به بزرگ بودن سینه و میزان افتادگی آن میزان برش پستان متفاوت است. اگر سینه ها خیلی بزرگ نباشد فقط دور هاله و زیر سینه برش داده می شود اما در افرادی که سینه های بزرگ و افتاده ای دارند علاوه بر برش زیر سینه و دور هاله , یک برش عمودی در قسمت زیر سینه ایجاد می شود. این عمل در مرکز جراحی و بیمارستان تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و زمان عمل سه الی چهار ساعت به طول می انجامد. برای بهبودی سریعتر بعد از عمل جراحی زیبایی سینه استفاده از گن مخصوص ماموپلاستی بهترین گزینه است.

عمل ماموپلاستی سینه

عوارض ماموپلاستی برای کوچک کردن سینه شامل :

  • ایجاد اختلال در شیردهی
  • باقی ماندن جای زخم روی سینه ها
  • بروز عفونت و خونریزی در سینه ها
  • ایجاد بی حسی در ناحیه نوک پستان

توجه داشته باشید که بعد از عمل زیبایی سینه باید از سوتین طبی مناسب استفاده شود که تورم سینه ها کاهش یابد. زخم ها سریعتر بهبود یابند و از همه مهمتر تقارن سینه ها حفظ شود. این سوتین به عنوان محافظ برای سینه ها عمل می کند.

عمل جراحی زیبایی سینه برای چه کسانی مناسب است ؟

  • افرادی که اضافه وزن دارند بهتر است بعد از کاهش وزن برای عمل زیبایی سینه های خود اقدام کنند چون امکان افتادگی سینه در آنها وجود دارد.
  • برای افرادی که رشد سینه آنها کامل شده باشد در غیر اینصورت بعد از عمل سینه امکان بزرگ شدن آن وجود دارد.
  • برای کسانی که حاملگی خود را پشت سر گذاشته باشند و دوره شیردهی آنها به پایان رسیده باشد.
  • افرادی که دارای چاقی مفرط نباشند و یا بیماری خاصی مانند دیابت نداشنه باشند
  • افرادی که اعتیاد به مواد مخدر مثل سیگار نداشته باشند در غیر اینصورت باید یک هفته قبل از عمل جراحی سیگار را ترک کنند.

کوچک کردن سینه با لیزر

برای کوچک کردن سینه با لیزر در ابتدا ماده بی حس کننده به بافت چربی و زیر پوست تزریق می شود. سپس سوراخ هایی به اندازه ۱ تا ۲ میلی متر بر روی پوست ایجاد می شود. یک لوله کانولا حاوی فیبر نوری تحت بی حسی موضعی وارد وارد زیر پوست می شود. با حرکت لوله کانولا نور لیزر به سلول های چربی برخورد می کند و سلول های چربی شکسته شده و به صورت مایع از محل مورد نظر خارج می شود. البته اگر میزان چربی مایع زیاد باشد با ساکشن ملایم خارج می شود ولی اگز میزان آن کم باشد به راحتی جذب بدن می شود و نیازی با خارج شدن ندارد. هزینه کوچک کردن سینه با لیزر به مرکزی که مراجعه می کنید و به دکتر متخصص شما بستگی دارد.

کوچک کردن سینه بدون جراحی

برای کوچک کردن سینه روش های جراحی تنها راه حل نیست. روش های خانگی و بدون جراحی در برخی موارد می تواند کارساز باشد. این روش ها شامل:

کوچک کردن سینه بدون جراحی

کوچک کردن سینه با ماساژ

ماساژ سینه یکی از ساده ترین روش های خانگی برای کوچک کردن سینه است و هیچ عوارض جانبی برای شما ندارد. در هنگام ماساژ سینه بهتر است از کرم های سفت کننده استفاده کنید به دلیل اینکه با کاهش سایز سینه ممکن است پوست آن شل شود و استفاده از این کرم ها می تواند کمک کننده باشد. همچنین استفده از سوتین های ویبره دار می تواند در کاهش سایز سینه موثر باشد. ماساژ سینه باعث ایجاد گرما و انرژی در این ناحیه شده و باعث بهبود جریان خون را در بافت های سینه می شود. ماساژ سینه به سمت بالا به صورت مکرر باعث می شود عضلات آن تقویت شود و از افتادگی آن جلوگیری شود. عکس زیر نحوه ماساژ سینه را به شما نشان می دهد.

کوچک کردن سینه با ماساژ

روغن کوچک کننده سینه

ماساژ سینه با استفاده از روغن های گیاهی می تواند از افتادگی سینه تا حدودی جلوگیری کند. روغن هایی مانند هسته انگور و روغن بادام برای تغذیه پوست سینه گزینه های مناسبی هستند که می توانند بافت سینه را تا حدودی تقویت و از افتادگی آن جلوگیری کنند.

آیا سینه با ورزش کوچک میشود ؟

یکی از بافت های اصلی سینه چربی است و انجام حرکات ورزشی سریع هوازی می تواند تا حدودی در کوچک کردن سینه موثر است. ورزش های هوازی مانند دوچرخه سواری , شنا , دویدن , ایروبیک و پیاده روی عضلات بالاتنه را درگیر می کنند و می توانند در کاهش سایز سینه ها موثر باشد.

تمرینات ورزشی برای کوچک کردن سینه شامل:

۱- کوچک کردن سینه با دمبل 

عمل کوچک کردن سینه با دمبل به سفتی و خوش فرم شدن سینه کمک می کند. برای انجام این حرکت مانند شکل روی زمین دراز بکشید و زانو ها را خم کنید به گونه ای که کف پا روی زمین قرار گیرد. دست ها را در طرفین بدن با آرنج های خم شده قرار دهید و با استفاده از وزنه مناسب دست های خود را به سمت بالا بیاورید و دوباره به حالت قبل بازگردانید.

حرکت پرس سینه

۲- حرکت پارالل

برای انجام این حرکت به پارالل نیاز دارید. این حرکت به سوزاندن چربی در ناحیه سینه کمک می کند و باعث تقویت عضلات فوقانی سینه می شود. در شکل زیر می توانید نحوه انجام صحیح حرکت را ببینید.

حرکت پارالل برای کوچک کردن سینه

۳- حرکت پوش آپ

این حرکت به سفتی و خوش فرم شدن سینه ها کمک می کند و به راحتی در منزل قابل انجام است. برای انجام آن کافی است که روبروی دیوار با یک قدم فاصله بایستید و کف دستهای خود را به دیوار تکیه دهید و به آرامی دست ها را از آرنج خم کنید و دوباره به حالت اول بازگردید. تصویر زیر نحوه انجام صحیحی این حرکت را نشان می دهد.

حرکت پوش آپ برای کوچک کردن سینه

کوچک کردن سینه با طب سنتی

در طب سنتی گیاهانی پیشنهاد شده که می تواند در کاهش سایز سینه موثر باشند اما توجه داشته باشید که در استفاده از گیاهان دارویی حتما با پزشک خود مشورت کنید که اثرات جانبی برای سلامتی شما نداشته باشد. استفاده ترکیبی از زردچوبه و چریش می تواند در کاهش سایز سینه موثر باشد از این ترکیب در دوران شیردهی برای کاهش التهاب پستان به کار گرفته می شود. گیاه گوارانا در ساخت قرص های کوچک کننده سینه به کار می رود و دارای کافئین است و می تواند باعث سوخت و ساز چربی در ناحیه سینه شود و سایز آنها را کاهش دهد. استفاده از دانه های شنبلیله در سفت شدن سینه ها تاثیر زیادی دارد.

کوچک کردن سینه با طب سنتی

عمل کوچک کردن سینه در مردان

امکان بروز بیماری بزرگ شدن سینه مردان یا ژنیکوماستی در هر دوره ای از زندگی وجود دارد که باعث کاهش اعتماد به نفس و گوشه گیری آقایان می شود . بسیاری از مردان با ورزش و رژیم غذایی مناسب از این عارضه جلوگیری می کنند و پستان ها کوچک تر می شوند اما کاهش وزن در کوچک تر شدن سینه ها به اندازه کافی موثر نیست و بهتر است از روش جراحی و لیپوساکشن برای کاهش سایز سینه ها بهره برد. در فیلم زیر ژنیکوماستی و روش جراحی آن به طور کامل شرح داده شده است.

مرکز خرید سوتین طبی در ارائه دهنده گن مخصوص ماموپلاستی

تب گیر، نمایندگی فروش گن فاجات Fajate کلمبیا مرکز خرید انواع گن جراحی زیبایی و لاغری با گارانتی اصالت کالا

جراحی ژنیکوماستی یکی از موثر ترین و پایدار ترین روش ها برای کوچک کردن سینه و بهبود فرم آن است . در این روش توسط پزشک جراح برشی در اطراف آرئول ایجاد می شود و بافت چربی اضافه بریده و خارج می شود. برای خارج شدن مایعات لوله های تخلیه کننده قبل از بستن برش در سینه قرار داده می شود. بعد از جراحی بهتر است که گن های فشاری پوشیده شود که شکل قفسه سینه در مدت بهبودی حفظ شود. بنابراین پوشیدن گن بعد از جراحی مانند گن ژنیکوماستی در بهبود سریعتر بیمار نقش اساسی دارد.

برای کوچک کردن سینه روش های مختلفی وجود دارد که شما می توانید بدون نگرانی یکی از آنها را انتخاب کنید. با روش های جراحی برای کوچک کردن سینه شما می توانید فورا شاهد نتایج جراحی باشید اما روش های طبیعی برای کاهش سایز سینه ممکن است زمان بر باشد و نیاز به تلاش بیشتری دارد. برای دوران نقاهت بعد از جراحی زیبایی سینه می توانید از سوتین طبی فاجات استفاده کنید. این سوتین الیاف ویژه ای دارد که می تواند در بهبودی سریع تر بعد از عمل بسیار موثر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *