تفاوت لیپولیزر و کول اسکالپتینگ

کرایولیپولیز بهتر است یا لیپولیزر ؟ آشنایی با عوارض و مزایای کول اسکالپتینگ و لیپولیز

لیپولیزر و CoolSculpting شباهت هایی زیادی با یکدیگر دارند. به عنوان مثال، هر دو برای افراد با وزن ایده آل بسیار مناسب هستند. با این حال، روش های آنها دارای تفاوت های کلیدی هستند که باید در نظر گرفته شوند.

با این حال، روش های آنها دارای تفاوت های کلیدی هستند که باید در نظر گرفته شوند.

اثربخشی لیپولیز بهتر است یا کرایولیپولیز ؟

وقتی صحبت از اثربخشی کلی می شود، کرایولیپولیز و لیپولیزر می توانند نتایج مشابهی داشته باشند. این روش برای افراد با وزن متوسط بهترین کارایی را دارد.

هم کول اسکالپتینگ و لیپولیز به گزینه های تهاجمی تر ترجیح داده می شوند. در واقع، مروری در مجله جراحی زیبایی نشان داد که لیپولیزر نسبت به لیپوساکشن سنتی نتایج بهتری دارد و بیمار رضایت بیشتری دارد.

با این حال، بدون ایجاد تغییرات سالم در رژیم غذایی و سبک زندگی، فرد ممکن است به سادگی وزن از دست داده خود را باز یابد.

اثربخشی کرایولیپولیز و لیپولیزر

 

روند انجام عمل کول اسکالپتینگ و لیپولیزر

لیپولیز و کرایولیپولیز فرآیندهای متفاوتی دارند.

  • لیپولیز 

در لیپولیز از لیزر برای برداشتن چربی از زیر پوست استفاده می کند.

پزشک این روش را در مطب انجام خواهد داد. فرد در طول عمل بیدار خواهد بود، بنابراین پزشک یک بی حس کننده موضعی را در ناحیه ای که لیزر وارد می شود اعمال می کند.

سپس یک برش کوچک در پوست ایجاد می کنند که به لیزر اجازه ورود می دهد. نور متمرکز لیزر باعث ذوب شدن چربی از زیر پوست می شود.

هنگامی که این کار کامل شد، پزشک یک لوله کوچک در همان ناحیه قرار می دهد تا چربی مایع را بمکد. سپس پزشک محل برش را می بندد و می پوشاند. کل فرآیند در هر ناحیه حدود ۱ ساعت طول می کشد.

حتما بخوانید : لیپولیز ؛ روش انجام , عوارض و مزایای لیپولیزر

  • کول اسکالپتینگ

کول اسکالپتینگ نسخه ای از کرایولیپولیز است که روشی غیرتهاجمی برای خلاص شدن از شر سلول های چربی اضافی است. هیچ برشی در این فرآیند وجود ندارد.

کول اسکالپتینگ می تواند سلول های چربی ناحیه موردنظر را به طور ایمن منجمد کند. سپس بدن می تواند این سلول های چربی را با گذشت زمان حذف کند.

این روش شامل قرار دادن یک اپلیکاتور در ناحیه درمان است، جایی که سلول های چربی زیر پوست را منجمد می کند. سپس بدن این سلول های چربی را به عنوان مواد زائد پردازش می کند.

هر جلسه CoolSculpting در هر منطقه ۳۰ تا ۶۰ دقیقه طول می کشد.

لاغری با دستگاه کول اسکالپتینگ

 

نتایج تکنیک های کرایولیپولیز و لیپولیز

نتایج ” کول اسکالپتینگ و لیپولیز ” مشابه است، اگرچه زمان لازم برای مشاهده نتایج ممکن است متفاوت باشد.

  • لیپولیزر

نتایج حاصل از لیپولیزر ممکن است فوری باشد. هنگامی که تورم کاهش یافت، فرد باید متوجه تغییر در شکل خود شود. با این حال، تغییرات طولانی مدت ممکن است ماه ها طول بکشد تا قابل مشاهده شوند.

بسیاری از افراد ممکن است در مقایسه با سایر روش های حذف چربی از نتایج لیپولیزر راضی باشند.

به عنوان مثال، یک کارآزمایی در مجله زیبایی و لیزر درمانی نشان داد که ۶۱٪ افراد از نتایج لیپولیز بسیار راضی بودند. در مقابل ، ۵۵.۵ درصد از افرادی که تحت لیپوساکشن سنتی قرار گرفتند از نتایج خود ناراضی بودند.

  • کول اسکالپتینگ

CoolSculpting از نظر فیزیکی چربی را مانند لیپوساکشن حذف نمی کند، بنابراین مشاهده نتایج بیشتر طول می کشد.

برخی از افراد ممکن است در عرض ۳ هفته پس از عمل متوجه تغییر در اندام خود شوند. با این حال، ممکن است ۲ تا ۳ ماه طول بکشد تا نتایج آن کامل مشاهده شود.

بسته به میزان چربی اضافی در ناحیه موردنظر، ممکن است چندین جلسه طول بکشد تا فرد به نتایج دلخواه خود برسد. با این حال، بدن ممکن است بعد از این مدت به پردازش سلول های چربی ادامه دهد، بنابراین تعیین اینکه هر فرد به چند جلسه نیاز دارد دشوار است.

مطالعه‌ای در مجله Lasers in Surgery and Medicine نشان می‌دهد که ۸۳ درصد افراد از نتایج کول اسکالپتینگ راضی بودند.

نتایج کول اسکالپتینگ و لیپولیزر

 

زمان بهبودی و دوره نقاهت کول اسکالپتینگ و لیپولیزر

زمان ریکاوری برای کول اسکالپتینگ و لیپولیز کمی متفاوت خواهد بود.

  • لیپولیزر

اگرچه زمان بهبودی لیپولیزر سریعتر از سایر روش ها است، اما اکثر پزشکان همچنان به فرد توصیه می کنند استراحت کند و از فعالیت هایی که ممکن است ناحیه را تحت فشار قرار دهد اجتناب کنند.

این روش می تواند از عوارضی مانند پاره شدن بخیه ها جلوگیری کند و زمان بهبودی را افزایش دهد.

  • کول اسکالپتینگ

در مقایسه با لیپولیزر ، روند بهبودی پس از لیپولیزر به طور کلی کوتاه تر و ساده تر است. هیچ برشی وجود ندارد، بنابراین هیچ زخم خارجی وجود ندارد که نیاز به بهبود داشته باشد.

معمولاً فرد می تواند در همان روزی که تحت عمل قرار می گیرد به فعالیت های روزانه خود بازگردد.

عوارض جانبی روش لیپولیز و کرایولیپولیز

اگرچه کول اسکالپتینگ و لیپولیز کم تهاجمی هستند، هنوز برخی از عوارض جانبی احتمالی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

عوارض عمل زیبایی شکم

 

  • عوارض لیپولیز

خطر ایجاد اسکار به دلیل برش ایجاد شده توسط پزشک در حین لیپولیزر وجود دارد. استراحت مناسب می تواند به کاهش احتمال ایجاد جای زخم کمک کند.

سایر عوارض جانبی ممکن است شامل تورم، درد یا کبودی در محل برش یا اطراف آن باشد. برخی از افراد ممکن است پس از عمل دچار تغییر رنگ پوست شوند.

دیگران ممکن است احساس کنند که ناحیه موردنظر سفت تر است که به دلیل بخیه‌ها در این ناحیه ایجاد می شود، اما ممکن است به دلیل اینکه خود لیزر ممکن است باعث تولید کلاژن در پوست شود نیز رخ دهد.

در برخی موارد، ممکن است مایعی در زیر محل برش جمع شود و باعث سوزش یا خارش در زیر پوست شود. این مایع ممکن است نیاز به تخلیه داشته باشد. اگر سوزش یا خارش بیش از چند روز طول بکشد، باید با پزشک مشورت کند.

سایر عوارض مانند ایجاد عفونت در محل برش وجود دارد. شستن منظم این ناحیه و تعویض هر گونه بانداژ می تواند از این عوارض جلوگیری کند. هر کسی که متوجه علائم عفونت در ناحیه مورد نظر شود – مانند تورم، قرمزی، درد یا گرما – باید با پزشک خود تماس بگیرد.

برخی از افراد ممکن است به طور موقت متوجه برآمدگی یا فرورفتگی پوست در ناحیه درمان شوند. با این حال، اگر بیش از چند هفته طول بکشد، فرد می تواند در مورد گزینه های درمانی احتمالی با پزشک صحبت کند.

حتما بخوانید : لیپوساکشن بهتر است یا کرایولیپولیز ؟ تفاوت ها را بدانید ؛

  • عوارض کول اسکالپتینگ

در طی عمل ، بسیاری از افراد احساس سردی یا گاهی اوقات احساس ناخوشایندی روی پوست دارند. که معمولا با بی حس شدن ناحیه موردنظر برطرف می شود.

برخی دیگر از عوارض جانبی رایج کول اسکالپتینگ ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • احساس کشش در ناحیه موردنظر در طول درمان
  • سرخی
  • تورم یا کبودی
  • درد در ناحیه
  • حساسیت پوستی بعد از عمل

عوارض کول اسکالپتینگ

در برخی موارد، سلول های چربی درمان شده ممکن است به جای کوچک شدن، رشد کند که به عنوان هیپرپلازی چربی پارادوکسیکال شناخته می شود. این خطرناک نیست، اما ممکن است به روش های دیگری مانند لیپوساکشن برای برداشتن این سلول های بزرگ شده نیاز داشته باشد.

این می تواند منجر به هزینه های اضافی و زمان بهبودی طولانی تری شود.

اهمیت استفاده از گن بعد از جراحی

گن بعد از جراحی بعد از انجام عمل زیبایی شکم می تواند از افتادگی پوست و تجمع مایعات جلوگیری کند. گن بعد از جراحی با ایجاد فشار یکنواخت و مداوم بر روی شکم باعث چسبیدن پوست به عضله زیرین می شودو در تسریع زمان بهبودی بسیار موثر است.

از همه مهم تر استفاده از گن بعد از عمل می تواند در کاهش تورم ناشی از عمل جراحی موثر باشد. پوشیدن گن از زخم ها محافظت می کند و از ایجاد عفونت جلوگیری می کند.

گن بعد از جراحی

خرید گن بعد از جراحی

تب گیر، نمایندگی فروش گن فاجات Fajate کلمبیا مرکز خرید انواع گن بعد از جراحی زیبایی و گن لاغری اصل با گارانتی اصالت کالا

جایگزین تکنیک های لیپولیزر و کول اسکالپتینگ

” لیپولیزر و کرایولیپولیز ” تنها گزینه‌های موجود برای حذف چربی بدن نیستند.

بلکه جایگزین های دیگری نیز وجود دارد، از جمله:

  • اولتراشیپ که از اولتراسوند استفاده می کند.
  • اسکالپشور که مبتنی بر نور است.
  • کرایوسکین یا کرایولیپولیز گسترده
  • فرکانس رادیویی
  • کیبلا که از اسید دئوکسی کولیک استفاده می کند.

این روش ها هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. فرد می تواند در مورد بهترین گزینه درمانی در هر مورد با پزشک صحبت کند.

لیپولیزر و کول اسکالپتینگ دو نوع درمان کم تهاجمی برای کاهش چربی هستند.

آنها همراه با تغییرات رژیم غذایی و سبک زندگی برای ارتقای سلامتی بهترین عملکرد را دارند. آنها راه حل های سریعی برای کاهش وزن نیستند.

این روش ها برای همه مناسب نیست و جایگزین هایی وجود دارد. فرد می تواند با پزشک صحبت کند تا در مورد بهترین گزینه درمانی در هر مورد تصمیم بگیرد.