رژیم دانمارکی چیست ؟

رژیم دانمارکی یک رژیم بسیار کم کالری است که با نام رژیم بیمارستان کپنهاگ نیز شناخته می شود. این رژیم در واقع یک روش لاغری سریع است که در کوتاه مدت باعث کاهش وزن زیادی می شود. اما اگر بعد از کاهش وزن تغذیه سالمی نداشته باشید وزنی که از دست داده اید باز خواهد گشت. این رژیم برای افرادی مناسب است که در ناحیه شکم چربی انباشته شده زیادی دارند. رژیم دانمارکی کمی سخت گیرانه است و به شما اجازه نمی دهد که قوانین آن را زیر پا بگذارید. به عنوان مثال اگر در این رژیم لاغری شیرینی یا تنقلات استفاده کردید باید رژیم را متوقف کنید و علاوه براین باید ۶ ماه بعد دوباره رژیم را از سر بگیرید چراکه در غیر اینصورت نتیجه ای برای شما نخواهد داشت.

حتما بخوانید : سوالات متداول لاغری و تناسب اندام

در رژیم دانمارکی چه چیزی برای خوردن داریم؟

نسخه های مختلفی از رژیم دانمارکی وجود دارد.در این رژیم تنها دو گروه غذایی وجود دارد شامل پروتئین و سبزیجات . اما از این دو گروه غذایی مجاز با انتخاب مقدار کمی از آن ها خواهیم بود. به گونه ای که این رژیم تمام میوه ها , غلات و لبنیات را حذف می کند. البته نمونه هایی از این رژیم وجود دارد که شامل ماست و نان می باشد.

در رژیم دانمارکی چه چیزی برای خوردن داریم

مواد غذایی مجاز در رژیم دانمارکی عبارتند از :

در رژیم دانمارکی تنها مجاز به خوردن سه وعده غذایی در ساعت های مشخصی در روز هستید. در این رژیم هیچ میان وعده ای وجود ندارد. در صورت گرسنگی در بین وعده های غذایی در این رژیم می توانید آب بنوشید. بعد از ساعت ۶ بعداز ظهر باید از خوردن غذا خودداری کنید.

یک منوی رژیم دانمارکی می تواند شامل :

شما فقط قرار است ۱۳ روزاین رژیم را دنبال کنید.

مزایای رژیم دانمارکی

تا زمانی که این رژیم را به پایان برسانید به احتمال زیاد بسته به نوع بد و میزان چربی حدود ۱۵ تا ۲۰ پوند کاهش وزن خواهید داشت که می تواند به دلایل زیر باشد :

۱- متابولیسم بدن را افزایش می دهد

غذاهایی که در این برنامه رژیم غذایی ۱۳ روزه مصرف می کنید ، میزان متابولیسم بدن شما را افزایش می دهد. تخم مرغ ، گوشت گاو و مرغ سرشار از پروتئین هستند و برای هضم نیاز به انرژی بیشتری دارند. دلیل این امر اثر حرارتی این غذاها است. اثر حرارتی میزان مصرف انرژی لازم در بدن برای هضم غذا است .

۲- باعث کاهش سلولیت می شود.

از آنجا که بدن شما شروع به کاهش وزن و سم زدایی می کند ، ظاهر سلولیت به میزان قابل توجهی بهبود می یابد. زیرا اندازه سلولهای بزرگ چربی کاهش می یابند ، بنابراین فشار کمتری روی بافت همبند وجود خواهد داشت.

حتما بخوانید : بهترین و موثرترین روش لاغری

نکات رژیم غذایی دانمارکی

نکات رژیم غذایی دانمارکی

تجزیه و تحلیل تغذیه ای رژیم دانمارکی

با دنبال کردن رژیم دانمارکی می توانید در کوتاهترین زمان ممکن لاغر شوید چون بسیار کم کالری است. با این رژیم شما روزانه ۶۰۰ کالری دریافت می کنید. طبق موسسه ملی قلب , ریه و خون شما نباید رژیم لاغری را دنبال کنید که در آن کمتر از ۸۰۰ کالری دریافت می کنید. مگر اینکه زیر نظر پزشک باشد.

افرادی که قصد لاغری و کاهش وزن دارند می توانند کالری مصرفی خود را به ۱۲۰۰ تا ۱۸۰۰ کالری در روز محدود کنند. تعداد کالری لازم برای کاهش وزن به سن ، جنسیت ، ترکیب بدن و میزان فعالیت شما بستگی دارد. اگر مطمئن نیستید که چه مقدار کالری برای کاهش وزن لازم دارید ، با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

عوارض رژیم های کم کالری

عدم دریافت کالری کافی می تواند بر متابولیسم و سلامتی بدن تأثیر بگذارد. کالری که دریافت می کنید به بدن شما انرژی می دهد. بیشتر این کالری ها برای اجرای سیستم هایی در بدن است که حتی به آن فکر نمی کنید مانند هضم ، ضربان قلب و عملکرد مغز که به آن نرخ سوخت و ساز بدن (RMR) گفته می شود.

عوارض رژیم کم کالری

اگر بدن به اندازه کافی کالری دریافت نکند باعث کاهش سرعت فعالیت ها می شود. بنابراین کالری زیادی سوزانده نمی شود. هنگامی که میزان مصرف کالری روزانه را به ۶۰۰ کالری کاهش دهید باعث می شود روند کاهش وزن خود را خراب کنید چون با کند شدن فعالیت ها کالری زیادی نمی سوزانید. در حالی که فعالیت داشتن بهترین راه حل برای افزایش قدرت بدن در سوزاندن کالری است. ولی شما انرژی لازم برای انجام فعالیت های ورزشی که می تواند متابولیسم بدن را افزایش دهد نخواهید داشت.

رژیم غذایی کم کالری می تواند مانع از دریافت ویتامین ها , مواد معدنی و سایر مواد مغذی لازم برای انجام وظایف مهم بدن شوند. . عدم دریافت مواد مغذی مورد نیاز بدن ممکن است بر احساس شما و همچنین سلامت کلی شما تأثیر بگذارد. سردرد ، یبوست ، خستگی و مشکل در تمرکز علائم شایع رژیم کم کالری است.

چرا رژیم های لاغری کوتاه مدت عملکرد خوبی ندارند؟

علاوه بر اینکه رژیم دانمارکی بر متابولیسم بدن تاثیر می گذارد , یک رژیم کوتاه مدت است. شما با این رژیم حتما وزن خود را از دست خواهید داد به دلیل اینکه میزان کالری مصرفی خود را به ۶۰۰ کالری در روز کاهش می دهید.درست است که شما سریع لاغر می شوید اما وزنی که از دست داده اید حجم عضله و آب است نه چربی های انباشته شده.

با استفاده از رژیم دانمارکی شما می توانید در کوتاه مدت وزن قابل ملاحظه ای از دست دهید اما بعد از کاهش وزن اگر مثل قبل به غذا خوردن خود ادامه دهید امکان بازگشت وزن از دست داده شده وجود دارد و ممکن است چند کیلو افزیش وزن داشته باشید.

رژیم لاغری کوتاه مدت

برای لاغری و حفظ آن باید از فکر کردن به روش های سریع برای کاهش وزن دوری کنید و تمرکز خود را بر روش های بگذارید که پایدارترین نتیجه را برای شما داشته باشد.

حتما بخوانید : لاغری سریع با رژیم لاغری ۳ مرحله ای ساده (۱۰۰% تضمینی)

چه کسانی باید از رژیم دانمارکی دوری کنند؟

اگر تحت هر یک از شرایط زیر قرار گرفتید ، این رژیم برای شما مناسب نیست:

حتی اگر شما هیچ کدام از شرایط بالا را ندارید ، بهتر است برای یک انتخاب خوب حتما با پزشک خود مشورت کنید.

مرکز خرید انواع گن لاغری

تب گیر، نمایندگی فروش گن فاجات Fajate کلمبیا مرکز خرید  انواع گن پس از زایمان و لاغری با گارانتی اصالت کالا

عوارض رژیم دانمارکی

از آنجا که رژیم دانمارکی یک رژیم سخت است نباید بیش تر از ۱۳ روز ادامه داشته باشد به دلیل اینکه می تواند شامل عوارض زیر باشد:

رژیم لاغری سریع ۱۳ روزه

رژیم لاغری سریع ۱۳ روزه دانمارکی می تواند در کاهش وزن به شما کمک کند. البته لازم بذکر است که برای امتحان کردن این رژیم به نکات آن توجه کنید.

روز اول رژیم دانمارکی

صبحانه

یک فنجان قهوه یا چای سبز بدون افزودن شکر

ناهار

شام

روز دوم رژیم دانمارکی

صبحانه

یک فنجان قهوه یا چای سبز بدون افزودن شکر

ناهار

شام

روز سوم رژیم دانمارکی

صبحانه

یک فنجان قهوه یا چای سبز بدون افزودن شکر

ناهار

شام

روز چهارم رژیم دانمارکی

صبحانه

یک فنجان قهوه یا چای سبز بدون افزودن شکر

ناهار

شام

روز پنجم رژیم دانمارکی

صبحانه

یک لیوان آب ولرم با لیمو

ناهار

۱۵۰ گرم سالمون با لیمو , پخته شده در کره کم چرب

شام

روز ششم رژیم دانمارکی

صبحانه

یک فنجان قهوه یا چای سبز بدون افزودن شکر

ناهار

شام

روز هفتم رژیم دانمارکی

صبحانه

یک فنجان قهوه یا چای سبز بدون افزودن شکر

ناهار

از ناهار صرف نظر کنید یا آب زیادی بنوشید.

شام

روز هشتم رژیم دانمارکی

صبحانه

یک فنجان قهوه یا چای سبز بدون افزودن شکر

ناهار

شام

روز نهم رژیم دانمارکی

صبحانه

یک فنجان قهوه یا چای سبز بدون افزودن شکر

ناهار

شام

روز دهم رژیم دانمارکی

صبح

یک فنجان قهوه یا چای سبز بدون افزودن شکر

ناهار

شام

روز یازدهم رژیم دانمارکی

صبح

یک لیوان آب ولرم با لیمو

ناهار

شام

روز دوازدهم رژیم دانمارکی

صبح

۱ فنجان قهوه یا چای سبز بدون افزودن شکر

ناهار

۲۰۰ گرم ماهی سالمون آب پز با آبلیمو و یا با ۱ کره کم چرب کبابی کنید.

شام

روز سیزدهم رژیم دانمارکی

صبحانه

۱ فنجان قهوه یا چای سبز بدون افزودن شکر

ناهار

شام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *